donderdag 1 oktober 2009

We zijn weer begonnen...

Vandaag zijn we weer begonnen met het Kinderpersbureau met een nieuwe groep kinderen uit groep 6 van De Kinderhof. We hebben kranten doorgespit en gekeken naar de foto's en of deze wel klopten bij de koppen van de artikelen.

Wij zullen ons eerst voorstellen:
Mijn naam is Annejing Kraan, mijn chinese achternaam is Wensejing en ik ben 10 jaar. Ik ben geboren in China en ik hou van tekenen, knutselen en buitenspelen. Het lekkerste eten vind ik pizza, patat en lasagne. En ik vind het leuk om journalist te zijn, omdat ik dan kan interviewen, schrijven en foto’s maken.

Ik ben Bas Bouman en ik hou van tennissen en tortellini. Ik vind het leuk om mee te doen, omdat ik dan foto’s kan maken.

Mijn naam is Nahid, Faoila Tajjioue en ben geboren in Utrecht. Mijn hobbies zijn zwemmen en buitenspelen. Ik eet het liefst patat, pannekoeken en pizza. Ik doe mee met het kinderpersbureau, omdat ik journalist wil worden.

Ik ben Pia Leurs en als hobbies heb ik tekenen, atletiek en fietsen. Het lekkerste vind ik mexicaanse nachos. Het leukste schoolvak vind ik topo. Andre Rieu is mijn idool. Het kinderpersbureau vind ik leuk, omdat ik hou van schrijven en interviewen.

Mijn naam is Redouan el Araj. Ik kom uit Marokko en ben geboren in Amersfoort. Mijn hobbies zijn voetbal en topografie. Ik hou van foto’s maken, schrijven en interviewen.

Ik heet Kanne Noordhof en mijn hobbies zijn tennissen, acteren, buitenspelen, tv kijken, dansen en Michael Jackson muziek luisteren. Mijn lievelingseten is lasagne en poffertjes en mijn lievelingsdier is een hond. Ik vind het kinderpersbureau leuk omdat ik dan foto’s kan maken, informatie zoeken en journalist zijn.

Ik ben Tom Huygen en mijn hobbies zijn atletiek, voetbal en gym. Ik vind het leuk om foto’s te maken en journalist te zijn. Dat was het verhaal over mij.



De komende tijd gaat het kinderpersbureau schrijven in verband met de Kinderboekenweek en zullen verslag leggen van activiteiten op school. Deze artikelen zullen ook in Amersfoort NU verschijnen. Dus... volg deze blog en lees deze krant...

2 opmerkingen:

  1. Hee, wat een leuk nieuws op deze site. Jullie hebben alvast 1 nieuwsgierige lezer, heel benieuwd wat er volgende keer voor nieuws is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi groep 6 ers! Ik ben heel benieuwd wanneer er een stukje van jullie in de krant komt. Ik hou het in de gaten. Groeten van Marrigje, de moeder van Tom.

    BeantwoordenVerwijderen